רדיפת החרדים: נדחו הבחירות למינהל הקהילתי קרית יובל

בנצי לייזרוביץ No Comments on רדיפת החרדים: נדחו הבחירות למינהל הקהילתי קרית יובל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חבר מועצת עירית ירושלים יצחק פינדרוס פנה במכתב חריף לראש העיר ניר ברקת, בו הוא מוחה נמרצות על דחיית הבחירות למינהל הקהילתי 'יובלים', לאחר שבסוף השבוע נודע כי מינהל קהילתי 'יובלים' החליט לדחות את הבחירות לחודש יוני 2015.

כידוע, חל שינוי דמוגרפי משמעותי בשכונת קרית יובל, כמו בשכונות אחרות בעיר, כאשר מאות משפחות חרדיות עברו בעשור האחרון להתגורר בשכונה, בניסיון לפתור במעט את מצוקת הדיור החמורה ממנה סובלים בעיקר הזוגות הצעירים החרדים. מגמה זו היא לצנינים בעיני קבוצות אחרות בשכונה, ששמו להם למטרה לדחוק את רגלי התושבים החרדים מהשכונה באמצעים שונים ותוך רמיסת הזכויות האלמנטאריות שלהם.

במכתבו אל ראש העיר מדגיש יצחק פינדרוס, כי "מדובר בהפרה בוטה של כללי המנהל התקין, וזאת לאור העובדה שמועד הבחירות היה אמור להיות באוקטובר השנה". כמו כן הוא מצטט סעיף מתקנון הבחירות להנהלת מינהל קהילתי שאומר: "ההנהלה הזמנית תכהן לפרק זמן שלא יעלה על שנתיים מיום מינויה או עד לבחירת הנהלה חדשה בבחירות שייערכו באזור לפי המוקדם", ומבקש על פי סעיף זה לבטל את ההחלטה השערורייתית לדחות את הבחירות בעשרה חודשים נוספים.

יצחק פינדרוס מוסיף במכתבו אל ראש העיר, כי כל דחיה נוספת של הבחירות למינהל הקהילתי 'יובלים' הינה זלזול בערכי הדמוקרטיה ומהווה פגיעה חמורה בלמעלה מאלף המשפחות הנתונות בידי מנהל קהילתי לעומתי, שפועל ככל שביכולתו להצר את רגלי התושבים החרדים בשכונה ומתעמר בהם בכל דרך. הוא מבקש להזכיר לראש העיר כי חברי המינהל הקהילתי, שרובם חברי 'קרית יובל החופשית', מסרבים בעקביות לתת שירותים לתושבים החרדים והדת"ל, כאשר בשירותים שבמימון העיריה הם מסרבים לקבל את הכסף, על מנת שיוכלו להעלים עין מצרכי התושבים.

במקביל, מבקש יצחק פינדרוס מראש העיר ניר ברקת להורות על הפסקת תקצוב המנהל הקהילתי עד לקיום הבחירות בפועל, על מנת למנוע המשך האפליה של כאלף המשפחות החרדיות, ובנוסף משפחות דתיות-לאומיות המתגוררות בשכונת קרית יובל.

בסיום מכתבו, פונה יצחק פינדרוס אל ראש העיר ומציין: "אני סמוך ובטוח, כי לא תתמוך במהלך פוגעני זה ולא תתן את ידך להתעמרות בתושבים, אלא תצטרף לדרישתי הנחרצת לקיים בחירות באופן מידי במנהל קהילתי 'יובלים'".



0 תגובות